Ο σχεδιασμός του προς ανακαίνιση φαρμακείου, θα πρέπει να έχει μια βασική στόχευση που δεν είναι άλλη από το να διατηρήσει ή να προσδώσει μια ξεκάθαρη εταιρική ταυτότητα στην επιχείρηση. Είτε αυτή είναι ήδη διαφανής είτε δεν υπάρχει στον υφιστάμενο χώρο. Επίσης ο σχεδιασμός θα πρέπει να λάβει υπόψη του την θέση του ακινήτου, τα προς πώληση προϊόντα ή υπηρεσίες, το target group και τις πιθανές απαιτήσεις αυτού, την χωροθέτηση των αντικειμένων, τις συρταριέρες φαρμακείου και την ανάγκη για δημιουργία της ανάλογης ατμόσφαιρας στο χώρο για την πρόκληση των αισθήσεων του πελάτη - καταναλωτή. Σημαντικός παράγοντας σε όλα αυτά είναι σαφώς και ο προϋπολογισμός και αποσαφήνιση του τι κάνει το κατάστηματα να χρειάζεται ανακαίνιση για να διαφορποιηθεί από το παρελθόν του, δίνοντας μια νέα αύρα.
Στεκόμενοι στην πρόκληση των αισθήσεων θα πρέπει σχεδιαστικά να δώσουμε βάση στην οπτική και ακουστική αίσθηση προσπαθώντας να έλξουμε το ενδιαφέρον μέσω αυτών.
- Οπτικά συνήθως επιθυμούμε ανάλογα με το αγοραστικό κοινό να δημιουργήσουμε κάποιο παιχνίδισμα με τα χρώματα δίνοντας είτε αρμονία και άρα σοβαρότητα και τυπικότητα σε ένα χώρο είτε αντίθεση και ίσως εκκεντρική εικόνα σε έναν πιο νεανικό και σχεδιαστικά απελευθερωμένο χώρο.
- Η ακουστική προσέγγιση στους επαγγελματικούς χώρους είναι ολίγον παρεξηγημένη ενώ δεν θα έπρεπε μιας και αποτελεί το βασικότερο και ευκολότερο μέσω για να κεντρίσεις τις αισθήσεις και να βάλεις τον πελάτη στην διάθεση που επιθυμείς.
- Κατά περίπτωση δύναται να επικεντρωθούμε και στην όσφρηση για να έλξουμε τον καταναλωτή αναλόγως πάντα με το προϊόν ή την υπηρεσία του φαρμακείου. Για παράδειγμα σε ένα φαρμακείο που εμπορεύεται ομοιοπαθητικά πρέπει να γίνονται όμορφα και διακριτικά αισθητά τα διαφορετικά χαρμάνια ή να μυρίζει ο φρεσκοψημένος καφές. Αντίστοιχα σε ένα φούρνο ή σε ένα ζαχαροπλαστείο, σε ένα κατάστημα αρωμάτων αλλά ακόμα και σε έναν επαγγελματικό χώρο που μπορεί να εμπορεύεται κάτι τελειώς διαφορετικό (μια υπηρεσία για παράδειγμα) το να βγάζει μια όμορφη, διακρητική μυρωδιά φρεσκάδας ή καθαριότητας μπορεί να ηρεμήσει τον πελάτη και να τον προδιαθέσει θετικά.
Ο σχεδιασμός του προς ανακαίνιση φαρμακείου εκτός όλων των άνωθεν που μπορεί να συδυαστούν ή να επιλεγούν στοχευμένα κάποιες διακριτικές παρεμβάσεις επ' αυτών, πρέπει να κάνει ευδιάκριτους τους χώρους του και τις συρταριερες φαρμακειου. Όταν αναφερόμαστε σε χώρους μιλάμε για εσωτερικούς. Και αυτοί σε ένα κατάστημα είναι αρκετοί. Όπως ο χώρος πώλησης, αποθήκευσης, υποδοχής, ταμείων, αποδυτηρίων - δοκιμαστήριων κτλ. Μέσα από την διαμόρφωση των χώρων ένα φαρμακείο θα μπορεί να κατευθύνει το κοινό του και να του προωθήσει τα προϊόντα και τα εμπορεύματα του. Επιπλέον είναι πολύ σημαντικό να μπορεί να δοθεί εύκολη πρόσβαση στο κατάστημα στον πελάτη από την είσοδο στο εσωτερικό. Μετά την είσοδο ανάλογα του κοινού, των διαθέσιμων τετραγωνικών και των εμπορευμάτων πρέπει ο ανακαινιστής να έχει μεριμνήσει ούτως ώστε να δοθεί μια υποσυνείδητη κίνηση στο χώρο του αγοραστικού κοινού. Σε μεγάλους χώρους προτιμάμε την ανακαινιση φαρμακειου, με την δημιουργία τεμνόμενων διαδρόμων με τα εκθέματα δεξιά και αριστερά (και επικέντρωση για τα σημαντικότερα από αυτά στους κεντρικούς άξονες). Σε μικρότερους προσπαθούμε να δώσουμε ελευθερία στην κίνηση με την ροή να είναι ανεμπόδιστη. Σε χώρους όπου έχουμε διαφορετικές θεματικές ενότητες προϊόντων ή είναι απαιτητή η προσωπική και άμεση εξυπηρέτηση καταφεύγουμε σε πρακτικές ομαδοποίησης, διαίρεσης και ιδιωτικοποίησης τμημάτων του φαρμακείου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου